Gratis fragt ved køb over 499 DKK

date i København

Vi øver os virkelig på det; det her med at gå på date, Simon og jeg. Mindst én gang hver anden uge tager vi på date, som vi skiftes til at arrangere for hinanden. Eller altså, det er i alle tilfælde intentionen, omend virkeligheden enkelte uger render os over hænde og lader daten vente på sig. Men altså, vi gør hvad vi kan og jeg synes det er sådan et dejligt ritual, at gå på date med sin kæreste – eller mand, hvis man har sådan en.

Så let det er at bruge al sin tid på arbejde, madpakker, lusekæmninger, støvsugning, legepladser og våde flyverdragter, lige så let er det også at glemme hinanden midt i det hele og for at komme dén slags glemsomhed i forkøbet, virker de næsten-skemalagte kærestedates fortræffeligt. I hvert fald hjemme hos os.

Vi har efterhånden været på en hel del, Simon og jeg (næst-senest dén I fik et glimt af i filmen HER) og det behøver hverken at være stort eller prangende, for at være godt. Slet ikke. For eksempel var vores date i går ikke andet end en god samtale henover en omgang hjemmelavet karry, efterfulgt af en tur i biffen. Simple as that.

Det vigtigste er, at vi har tid til og med hinanden, men derfor sætter jeg nu alligevel pris på de gange det er muligt for os, at finde tid (og penge) til at gøre lidt ekstra ud af det, sådan som vi gjorde for nogle uger siden, da jeg inviterede Simon på den vidunderlige heldøgns date i København, som indlægget her skal handle om.

Vi startede daten ud med at checke ind på Hotel Manon Les Suites, som uden tvivl er ét af Københavns smukkeste hoteller. Jeg har tidligere besøgt hotellet til et blog-event, så jeg vidste lidt på forhånd hvad vi gik ind til og det var da også derfor at det var akkurat dét hotel jeg bookede til vores date. Der er en helt særlig sydlandsk stemning og hele hotellet er super gennemført i stil og kvalitet og jeg synes virkelig det var en god oplevelse. Lidt pebret, men alle pengene værd.

Efter et hurtigt check-in og en inspektion af værelse og poolområde, tog vi hinanden i hånden og gik ned til søerne, hvor vi slentrede til Nørrebro, for at spise aftensmad – eller middag, som man måske ville betegne det – på Food Club ved Sortedams Dossering. Det er en uprætentiøs restaurant, hvor konceptet er self-service og buffet. Man betaler simpelthen for 1,5 timer og så spiser og drikker man hvad man har lyst til i dén tid. Normalt er jeg egentlig ikke så stor buffet-fan og som helst-ikke-kød-spiser føler jeg mig ofte lidt hensat til salatbaren, men hos Food Club er der altså virkeligt mange gode retter – også til dem, der ikke spiser kød.

Mætte og glade gik vi videre ud i mørket, mod en bland-selv-biks på Nørrebrogade. Normalt, når jeg er i dét område, er jeg meget stålsat på at blande slik hos Palmen i Elmegade, men Simon fik mig overtalt til en anden butik. Og altså, den var faktisk rigtigt god, omend den langt fra havde samme stemning som Palmen, der er lille og intim, sådan som jeg husker kioskerne fra min barndom.

Ikke desto mindre fik vi blandet to solide poser slik, som vi tog med til Empire Bio, hvor jeg havde bestilt billetter til A Star Is Born. Det gode ved Empire Bio (udover at den ligger i et super hyggeligt område) er, at der er kærestesæder. Helt oppe på bagerste række kan man simpelthen få to sæder uden armlæn i midten, så de nærmest fungerer som en lillebitte sofa. Det er så hyggeligt at kunne sidde helt tæt sammen og putte, imens man er i biffen. Særligt godt var det selvfølgelig til A Star Is Born, hvor det var eminent at have min kæreste helt tæt på, for shiiiiit jeg græd! Det er uden tvivl én af de mest rørende film jeg har set længe og hvis ikke allerede I har set den, så gør det. Og glæd jer. Den er virkelig smuk!

Efter filmen gik vi tilbage til hotellet og gjorde dét man gør bedst på hotel. Ja, her står det jer frit for at fortolke; jeg skal ikke dømme nogen for hverken at være søvn-, uforstyrret-fjernsyns- eller sexliderlige 😉

Læs også om vores date som foregik i bagagerummet på min lille røde bil

Næste morgen slentrede vi op i hotellets restaurant og spiste en lækker – og åbenbart totalt økologisk – morgenmad og hvis ikke det havde været fordi det var gråvejr udenfor og vi lige akkurat kom for sent til at få et bord ved vinduet, så havde det altså været ét af de smukkeste steder jeg nogensinde har spist morgenmad. I hvert fald når vi taler om morgenmad i København. Jeg ved ikke helt om man kan komme der uden at være gæst på hotellet, men hvis I er på udkig efter gode morgenmadssteder, så er det absolut værd at tjekke ud.

Efter morgenmaden hoppede vi i poolen, som uden tvivl er det største trækplaster ved hotellet. Den er jo så pæn (og rar at være i). Den første times tid havde vi hele poolområdet for os selv, så hvis I tænker at gøre os kunsten efter en dag, så skal der altså lyde anbefaling herfra om at komme ud af fjerene i god tid, hvis I vil have lidt pool-privacy. Det gjorde det i alle tilfælde lidt mere eksklusivt, at føle at vi havde det hele for os selv.

date i København

I takt med at flere par fandt vej mod poolområdet, fortrak vi til værelset hvor vi gjorde os klar til dagens videre dont. Vi var nemlig ikke færdige endnu og jeg havde én sidste overraskelse i ærmet.

Vi kørte ud til B&W-Hallerne på Refshaleøen, hvor jeg havde booket en omgang “high roping” i Urban Ranger Camp. Det er sådan nogle klatrebaner, som ligger 50 meter over jorden og det var så sjovt. Og grænseoverskridende. Og vildt. Og hårdt. Jeg var mildest talt skrækslagen, da jeg første gang skulle sætte fødderne ud på en lillebitte line så højt oppe i luften og jeg klamrede mig krampagtigt fast til min sikkerhedsline, men efterhånden som jeg vænnede mig til højden, blev jeg mere modig og enkelte baner tog jeg helt og aldeles ved egen balances kraft, uden at holde ved i noget. Okay, så var der også en enkelt bane, hvor jeg “faldt ned” og dinglede i luften uden mulighed for at gøre andet end at vente på at nogen reddede mig, men hey – man kan jo ikke være god til det hele, vel? 😉 Ej, det var en kæmpe succes og hvis man ikke har (synderlig) højdeskræk er det altså en virkeligt god aktivitet, selvom det på nogle af banerne altså kræver temmeligt meget af arm-mullerne.

… Og så tog vi hjem. Trætte, forelskede og glade ovenpå en lang og meget dejlig date.

Alt i alt kostede daten lidt over 3500.- så det er klart, at det ikke lige er sådan noget vi kan gøre hver eller hver anden uge, men det var altså alle pengene værd. Hotellet var uden tvivl højdespringeren og hvis vi havde skippet dét, havde daten “kun” kostet os omtrent 1500,- for hvilket vi altså havde fået middag med vin, bio med snolder og 3 timers high roping. Dét synes jeg faktisk ikke er så galt.