Rejser

Seksten venner rigere…

Det var med en lille knude i maven vi gik ned mod terrassen. For det første vidst jeg ikke helt hvor – eller hvad, for den sags skyld – det var, og for det andet, så havde jeg ikke den fjerneste idé om hvordan det ville blive. Jeg havde inviteret otte af mine følgere på…

I ved da forresten slet ikke at vi…

Ofte når jeg møder mennesker, som ikke kender så meget til mit arbejdsliv, får jeg ret hurtigt spørgsmålet: “om ikke det er mærkeligt, at så mange mennesker altid ved hvad jeg render og foretager mig?” Og jo! Hvis virkeligheden forholdt sig sådan, at jeg altid var online og altid tog jer med rundt i alle…

Det bedste (og det værste) fra ferien

På forunderlig vis er der allerede gået tre dage siden vi kom hjem fra Italien og som så ofte, fatter jeg ikke helt hvor tiden er blevet af. Men ikke desto mindre, så har jeg altså i dag fået kigget mit lille feriealbum igennem til ære for jer. Okay, også lidt til ære for mig…

Annonce

Uden så meget fikumdik

Jeg sidder hjemme på gulvtæppet foran min sofa og nyder stilheden endnu engang. Siden jeg vågnede på mit hotelværelse i morges, har jeg haft lyst til at suge stilheden til mig. I modsætning til hvordan mit liv har set ud på det seneste var der så uendeligt stille. Det gav min hjerne et øjebliks ro til…

Lalalalandiaaaa

Egentlig var det min mening at jeg ville skrive det her indlæg lige i halen på at vi havde været der, men den ene dag tog ligesom den anden og nu er der pludselig gået en uge. Men altså, vi har været i Lalandia og jeg må bare lige sige, at det på ingen måder…

På date i København

Vi øver os virkelig på det; det her med at gå på date, Simon og jeg. Mindst én gang hver anden uge tager vi på date, som vi skiftes til at arrangere for hinanden. Eller altså, det er i alle tilfælde intentionen, omend virkeligheden enkelte uger render os over hænde og lader daten vente på…

Det var dejligt da…

Det er min sidste morgen i Malawi og jeg får lyst til at fortælle jer om nogle af alle de dejlige ting jeg har oplevet hernede, for det har søreme været en kende tungt her på bloggen de seneste dage. Det var dejligt da vi landede i lufthavnen og kom helt smooth igennem pas- og…

Jeg trænger til søvn

Sjældent har jeg været så træt, som jeg er lige nu. Eller altså, i hvert fald sjældent, siden jeg har været mor til babyer. Dengang var jeg nok mere træt. I hvert fald på en mere jeg-kan-ikke-holde-mine-øjne-åbne-i-et-sekund-mere måde, end jeg er lige nu. Lige nu, er jeg mest af alt bare fyldt. Malawi er åbenlyst…

Gift med sin incestiøse onkel…

Jeg kan næsten ikke forestille mig noget værre, end at miste sine forældre imens man er barn og man i virkeligheden ikke har brug for (særligt mange) andre i verden, end lige akkurat dem. Eller altså, det kunne jeg ikke, førend jeg mødte Lenia, som jeg har tilbragt et par timer sammen med i dag.…

Man skal jo starte et sted…

De kiggede lidt undrende på mig, da jeg kom gående ind i køkkenet. Eller altså, køkken er måske så meget sagt. Det var i virkeligheden bare otte små bålsteder, som var overdækket af et bliktag. Der var fuld knald på tre af bålstederne og det lille rum var fyldt med røg. Røg og højgravide kvinder,…

Jeg har gjort noget dumt – heldigvis for én af jer…

Venner – der er simpelthen sket dét, at jeg har fået booket et hotelværelse (på hvad jeg tror er ét af Aalborgs lækreste hoteller) som jeg pludselig ikke skal bruge alligevel. Jeg skulle egentlig have sovet på hotellet efter at have brugt min aften på at besvare telefoner under Danmarksindsamlingen, men fordi nogle andre (og…

Jeg rejser til Malawi

Malawi er et ekstremt fattigt land, hvor to tredjedele af befolkningen er under 25 år og hvor lige knap halvdelen af pigerne bliver gift inden de er fyldt 18 år. Om lige akkurat 16 dage rejser jeg endnu engang ud i verden og jeg kan simpelthen ikke helt finde ud af hvordan jeg har det…

Guide til Amsterdam

En guide til Amsterdam, som er perfekt til et par dages besøg i den hyggelige, romantiske og helt vildt sjove by. Allerførst må jeg bare lige slå fast, at Amsterdam er en fuldkommen fantastisk by. Altså, hvis man er i stand til at se ud over det faktum, at der altså lugter temmeligt meget af…

Annonce

Vind et ophold på Falkenberg Strandbad

Falkenberg Strandbad – ét af Sveriges mest luksuriøse spahoteller Ho Ho Ho! Så er Confettis julekalender igen landet her hos mig og i modsætning til sidst, hvor jeg tippede om den perfekte mandelgave, så skal vi altså over i en helt anden – og meget mere luksuriøs boldgade denne gang. Jeg har nemlig fået lov…

Sdr. Bjert Kro – en lille perle

Sdr Bjert Kro viste sig hurtigt at være alt muligt andet end dét jeg havde frygtet… Ganske uagtet hvor meget jeg både har spist ude og rejst rundt – både i Danmark og i verden – så har jeg, så vidt jeg husker, faktisk aldrig været på kro. Ikke som voksen, i alle tilfælde. Som…

Og her slutter den…

Jeg sidder i mørket i fodenden af Peters lille seng. Han er for længst faldet i søvn og efter alt at dømme er Jens, på værelset ved siden af, det samme. Jeg bliver siddende lidt endnu, for det er første gang i fem dage at jeg befinder mig i fuldkommen ro og jeg kan pludselig…

Fra østers til børneferie

Allerførst må jeg altså bare lige prale lidt. Vi tog jo til Fanø i går, for at min søde Simon kunne deltage i konkurrencen om at blive årets Østerskok – og ved I hvad? HAN VANDT! Arghmen jeg er så stolt! Det vigtigste for os var egentlig at charmere de knap 300 gæster, der kom…

Mødomssnak og østersfestival

Jeg spurgte forleden Simon om hvorvidt han egentlig nogensinde havde taget nogens mødom. Det kom sig af at jeg – affødt af et indlæg jeg skrev forleden, i hvilket jeg nævnte min første kæreste – var kommet til at tænke på vigtigheden af at komme godt fra start, sådan rent seksuelt. Hans svar skal jeg…

Her er vores luksushotel på Mauritius

Det er ved at være den sidste time, inden vi igen sætter kursen mod Danmark og med rygsækken fuld af gode minder, er jeg ved at være klar. For hold nu op, altså, hvor har det bare været en dejlig ferie! På trods af at jeg havde en lille midtvejskrise, så har det virkelig overgået…

Fra en liggestol et sted i Spanien

Jeg ligger i skyggen, på liggestolen placeret som nummer to til højre for nedgangen til poolen fra vores værelse. Her er kun seks liggestole ialt og vi optager (selvsagt) de fire. Pumpesystemet i poolen danner, sammen med tusindevis af græshoppere i bjergene som omkranser os, en base af lyd, som dén slags der strømmede ud…

Denne gang skal han med

Selvom vi har vidst det i mere end tre måneder, er det på én eller anden måde alligevel kommet totalt bag på mig, at det faktisk er i morgen vi rejser på ferie. Jeg har haft gang i så mange projekter – senest, at få malet de mørke grå/blå vægge i min lejlighed hvide, så…

Den perfekte miniferie

Den perfekte miniferie! Man skal selvfølgelig passe på med at kalde noget perfekt, men denne her miniferie, som vi netop er vendt hjem fra, kommer eddermamer godt nok tæt på! Da Visit Sweden for en måneds tid siden tilbød mig at tage på miniferie i den svenske region Halland, et stykke nord for Helsingborg, var…

Vores første fælles ferie – i Landal Rønbjerg

Vi sidder på færgen imellem Aarhus og Sjælland. Det er den lille af dem, men det er ligegyldigt, for vi sidder  alligevel, helt ferietrætte, med næsen i hver vores skærm. Drengene spiller Subway Surf, som er deres ultimative favoritspil for tiden, Simon ser vist noget film og jeg, ja, jeg passer min lille geschäft, som…

Afsted på pinseferie

Solen skinner, som blev den betalt for at gøre det. Det første barn vågnede klokken seks og den anden en halv time senere, nogenlunde samtidig med at jeg stod op og bryggede mig den kop kaffe, der gav mig øjne. To skåle havregryn med sukker, lidt legobyggeri, en hulens masse tandbørstning og sidste hånd på…

Her skal vi hen på sommerferie

Er du gal, jeg glæder mig til sommerferie! Bevares, det gør vi nok allesammen, men for mig føles det alligevel lidt anderledes i år. Sidste sommer bar naturligvis enormt meget præg af skilsmissen og al den sorg og frustration der fulgte med i kølvandet på den, imens jeg gjorde mit bedste for at finde fodfæste…

Et (fantastisk) døgn i Ystad Saltsjöbad

Lige dér med kaffe i hånden og solen bragende ind i ansigtet mærkede jeg, at det var den helt rigtige beslutning at tage til Ystad Saltsjöbad. Allerførst tak. Til jer, for al den kærlighed I har sendt i min retning siden jeg i weekenden offentliggjorde, at jeg har fået en kæreste. Det har været ganske overvældende…

Når alle andre drejer til højre

Jeg ved godt at det her kommer til at virke helt vildt “for-godt-til-at-være-sandt-agtigt” og som noget onde tunger kunne finde på at tro, at jeg kun skriver fordi jeg har fået penge for det, men det er altså sådan her jeg har det og jeg håber virkelig at I vil læse videre, for jeg er…

Sidste dag

Drengene sidder ved spisebordet foran mig og tegner på hver deres “kopi”, som de kalder dem. I virkeligheden er det papirer som jeg har revet ud af en malebog fra Flying Tiger, som ubetinget har været det allerbedste legetøj vi har haft med på ferie. Eller altså, ikke med, fordi dén slags var jeg åbenbart…

Hasta Luego!

Jeg sidder i min sofa, med røven velplaceret imellem to puder og kan næsten ikke rejse mig, selvom jeg godt ved, at jeg helt klart bør. Min far og hans kæreste kommer forbi om lidt og skålen fra den havregryn jeg ganske uvant har spist her til morgen, står stadig på køkkenbordet og jeg burde…

Næsten hjemme…

Det er ikke første gang i Danmarkshistorien det er set, at en blogger svinger en indsamling og et telefonnummer til mobilepay indover til sine læsere, men alligevel er dét jeg vil præsentere jer for her temmeligt meget anderledes. OBS: Vi samlede ialt 33528.- ind til Danmarks Indsamling. Pengene er nu doneret og indsamlingen er slut ❤️…