mo

Besøg min nye webshop. Altid fri fragt ved køb over 499.-

Annonce

Fordi bilen helst skal holde længe endnu…

Det er efterhånden – og ret præcist – ved at være to år siden jeg købte min lille bil, som jeg holder så meget af. Den har fulgt mig igennem tykt og tyndt og har – mere end én gang – lagt kulisse til at jeg har tudbrølet, når livet har været svært og jeg har følt mig magtesløs og alene. I ved, den slags som ofte følger med ovenpå en skilsmisse og sådan… Den har bragt mig fra A til B, til foredrag, til veninder, til familie og endda på ferie og ikke én eneste gang har den vist sig at være dum. Den starter altid, kører altid og dét endda temmeligt langt på literen, hvis vi også lige skal fremhæve dén (for)del 😉

Og alligevel står jeg til stadighed tilbage som en jubelidiot, når nogen begynder at snakke om de mere biltekniske ting ved den. Jeg ved simpelthen ikke en skid om den og hver eneste gang den kommer i kløerne på fagfolk bliver jeg nervøs for at de fortæller mig, at den synger på sidste vers.

Jeg er bange for ikke at opdage det i tide eller for at få at vide, at jeg har kørt rundt (med mine børn på bagsædet, vel at mærke) i en tikkende bombe. Tænk, hvis man fik dét at vide – eller værre, hvis bilen var en tikkende bombe og man ikke fik det at vide!

Derfor gør jeg hvad jeg kan for at passe på den. Jeg overholder service, kører til syn som jeg skal og så har jeg som en lille ekstra sikkerhedssele nu også fået bilen rustbehandlet ude hos Dinitrol, som efter sigende skulle være de bedste på markedet. I hvert fald er de underlagt strenge kontroller hos teknologisk institut og efter at have set hvordan sådan en rustbehandling faktisk foregår, er jeg ikke i tvivl om at de er både grundige, kyndige og særdeles effektive.

Allerførst bliver bilen skilt ad og alle de plastdele der (åbenbart) gemmer sig under bunden bliver skruet af. Så bliver undervognen vasket, tørret og så kommer rustbehandlingen på i to lag, inden bilen igen bliver samlet igen, så den kan afhentes af en glad ejer 😀

Det er jo sådan at alle biler ruster, når man kører rundt i dem herhjemme i det danske klima. Og det altså ikke kun om vinteren når vejene bliver saltede, næh, det sker året rundt og det eneste man kan gøre for at undgå det er, at give bilerne ekstra rustbehandling. Det er selvfølgelig ikke en skal-ting og jeg vil selvfølgelig også lade det være helt op til jer selv at vurdere om det er noget I har lyst til, men jeg er personligt ikke i tvivl om, at det er en god idé for mig. For at have en sikker bil, der kan holde mange år endnu. Forhåbentligt mest til transport og ikke så meget til tudeture 😉

Således kørte jeg i sidste uge bilen ud til Dinitrol, hvor den fik lov til at stå natten over, imens jeg tog hjem og tog på date med Simon. En date, som godt nok endte temmeligt – ahem – kikset, men det var hyggeligt! Hvis I har lyst, kan I se det hele i den lille VLOG jeg lavede i de dage lige HER.

… Og så kan I selvfølgelig læse meget mere om Dinitrol og finde et værksted tæt på jer (som burde kunne lade sig gøre, eftersom de ligger 65 steder rundt om i landet) på deres hjemmeside HER. Jeg tror – helt ærligt – godt at det kan betale sig for de fleste.

Skriv din kommentar

Kommentarer (1)

  1. Jeg har arbejdet med DINITROL i over ti år . Det er meget seriøst det der bliver lavet .

Kurv Luk
Updating…
Ingen produkter i kurven