mo

Besøg min nye webshop. Altid fri fragt ved køb over 499.-

Jeg kan ikke løfte mit ben…

Det burde måske, med den usædvanligt flade bagdel jeg holder mig, ikke være kommet som den store overraskelse for mig, at jeg tilsyneladende har “sovende baller”. Ikke sådan sovende som når fingrene sover, men mere som i, at jeg slet ikke udnytter at ballerne jo for pokker indeholder én af kroppens både største og vigtigste muskler. Uhensigtsmæssige bevægemønstre (formentlig igennem hele livet) har gjort, at jeg i stedet bruger alle mulige andre muskler som kompensation og nu, hvor jeg går og bøvler med lænd og bækken, så har dét selvfølgelig vist sig at være temmeligt dumt.

Jeg opdagede mine sovende baller i dag til min træning ude i Kål og Kugler, hvor jeg skulle lave en lille øvelse, som i korte træk gik ud på, at jeg skulle lægge mig på mine albuer, med det ene ben bøjet og trukket helt ind under mig, så det rørte mine ribben, imens det andet ben så blev strakt helt og aldeles bagud. Det bagudstrakte ben skulle jeg så løfte og holde et par centimeter over jorden, uden at skubbe kroppen frem, op eller ud til siden. Og ved du hvad? Det kunne jeg kraftederme ikke! Jeg kunne helt seriøst ikke løfte mit ben. Suuuuuk, mand!


Hvis du har lyst til at se hvordan min dag – inklusive turen i træningcentret – er løbet af stablen, kan du se med i den video, som jeg har lagt ud på IG-TV i dag via min instagramprofil 🙂 


Ha ha, det var altså en ydmygelse af de større og selvom jeg faktisk nu, efter at være kommet hjem og have slået op i Anna Bogdanovas bog Veldrejet (som jeg har fået i en pr-gave) hvor øvelsen står beskrevet, har set, at det tilsyneladende skulle være 9 ud ag 10 kvinder som ikke kan løfte det der ben, så tænker jeg simpelthen at det skal være løgn! Jeg må i skarp balletræning i kombination med alle de andre øvelser jeg efterhånden har fået på mit daglige repetoire for at afhjælpe mine rygsmerter.

Hvis nu nogle af jer skulle være nysgerrige på om I også har sovende baller – som i følge Veldrejet altså “giver risiko for skader og smerter og næsten er en garanti for udeblevne træningsresultater” så prøv lige øvelsen af og meld ind i mit lillespørgeskema herunder, hvorvidt I kunne løfte benet eller ikke 🙂

Jeg håber selvfølgelig for jer, at I godt kan, men jeg håber nok også lidt, at jeg ikke er alene om ikke at kunne løfte benet! 😀

Skriv din kommentar

Kommentarer (23)

  1. What!! Det kan jeg sgu ikke ? måske derfor jeg heller aldrig mærker det i ballerne, når jeg laver squats? At jeg simpelthen bruger nogle andre muskler. Hjælper den der øvelse til, at få ballerne til at vågne igen?

  2. Jeg kunne godt løfte benet… men tror at jeg derved har forstrukket en muskel… som jeg ikke vidste jeg havde!

  3. Det kan ingen mennesker i hele verden! Umuligt! Agtigt. Altså, jeg kan heller ikke. Shit.

  4. Hvis jeg ellers gør det rigtigt, må jeg have nogle seriøst aktive baller. Nok det eneste aktive på min krop ?

  5. SHIT!! Det var jeg overbevist om at jeg da sagtens kunne! Kan da også næsten men ikke nemt og det er hårdt.
    Nu er du nød til at fortælle hvordan jeg fikser det! Hvordanfår jeg mine balder til at virke igen?
    Mojn

  6. Jeg er fysioterapeut og tidligere fodboldspiller, men kunne seriøst heller ikke løfte benet en milimeter! Håber, du kan linke til en god øvelse til at få aktiveret de sløje balder! 😉

  7. Hvor er muligheden for at svare man kun kan med det ene ben!? Yep højrebenet løftet højt og flot. Venstre…NOT so much. Som i: ikke en millimeter… asanarebel app’en skal nok i gang to gange dagligt nu ??

  8. Altså jeg vil gerne forsøge – tror nu ikke jeg kan – men jeg forstår simpelthen ikke øvelsen ??

  9. Jeg kunne altså godt, og jeg er både overvægtig og i dårlig form. Til gengæld har jeg ingen skader (heldigvis).
    Men gør jeg det rigtigt(?):
    Ligger på albuerne som skulle jeg til at lave planken. Bøjer så venstre ben op under mig, så knæet rører min brystkasse, og løfter så bagudstrakte højre ben, yes? Vil dog sige, at det var betydeligt lettere at løfte højre end venstre

  10. Jeg kunne også. Men fik godt nok krampe i ballen bagefter, og kom til at råbe:fuck Cana rigtigt højt for åbne vinduer så hundene gøede helt afsindigt. Nu humper jer lidt rundt og gnider mine baller, og håber det går væk inden aftenvagten indenfor ældreplejen. Gu ved om det er derfor jeg har stærke baller med alle de km vi løber, og uhensigtsmæssige arbejdsstillinger? ? god sommerdag til dig.

  11. Jeg skal lave øvelsen; men kender næsten på forhånd svaret, for jeg var til fys for nogle år siden, hvor han også konstaterede at jeg havde sovende baller. Det gør intet godt for kroppen, men shit hvor jeg sløv til at få gjort noget ved det :-O

  12. Mig og min ret gravide mave kunne godt, selvom det var problematisk at få benet op til brystkassen, men er du vimmer, jeg har krampe nu!

  13. Ja ingen problem, men har også trænet efter Anna Bogdanovas principper nogle år nu – du skal nok komme til og få vækket de baller ?

  14. Vil du ikke lave en lille video i din story, hvor du viser øvelsen? Jeg kan simpelthen ikke gennemskue, hvordan den skal udføres? Ligger man på maven eller i en planke? <:-)

Kurv Luk
Updating…
Ingen produkter i kurven